ШКОЛА РЕЗЕРВУ КЕРІВНИХ КАДРІВ
16 жовтня 2024 року в дистанційному форматі продовжила роботу Школа резерву керівних кадрів Миколаївщини. Слухачі активно долучилися до обговорення актуальних питань атестації та сертифікації, організації фінансово-господарської діяльності, зовнішнього оцінювання закладу освіти.
Під час третього засідання Школи з теми І сесії «Освітнє законодавство. Нормативно-правове забезпечення функціонування освіти» розглянуто такі питання:
1. Порядок атестації та сертифікації педагогічних працівників. Наставництво (спікер – Людмила Джумська, методист навчально-методичної лабораторії управління розвитком регіональної освіти МОІППО).
2. Фінансово-господарська діяльність керівника закладу освіти. Освітня субвенція. Використання бюджетних коштів, спеціальних фондів, механізми прозорого залучення додаткових коштів (спікер – Анна Федосова, старший викладач кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти МОІППО).
3. Зовнішнє оцінювання роботи закладу освіти. Інституційний аудит (спікер – Оксана Кулешова, завідувач навчально-методичної лабораторії моніторингу якості освіти та сертифікації МОІППО).
4. Інклюзія в умовах Нової української школи. Інклюзивне освітнє середовище. Презентація роботи інклюзивно-ресурсних центрів (спікер – Катерина Пінюгіна, завідувач Миколаївського обласного ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти).
Протягом листопада – грудня 2024 року відбуватиметься міжсесійна робота (консультації учасників заходу, виконання практичних завдань, тестування), а в січні – лютому 2025 року – навчання ІІ сесії «Освітній менеджмент – виклики сьогодення».
Модератор – Світлана Гіль, методист навчально-методичної лабораторії управління розвитком регіональної освіти МОІППО.
ШКОЛА РЕЗЕРВУ КЕРІВНИХ КАДРІВ
09 жовтня 2024 року в дистанційному форматі продовжила свою діяльність Школа резерву керівних кадрів Миколаївщини (далі – Школа). Слухачі активно долучилися до навчання, обговорювали актуальні питання реформування освіти в Україні, організації інноваційної освітньої діяльності, вивчали новації Українського правопису (2019).
Модератор Школи – Світлана Гіль, методист навчально-методичної лабораторії управління розвитком регіональної освіти МОІППО.
На другий день роботи Школи розглядалися питання з основної теми І сесії «Освітнє законодавство. Нормативно-правове забезпечення функціонування освіти»:
Типи закладів освіти. Розробка стратегії розвитку закладу освіти.
Складники академічної автономії: розробка освітніх програм, добір модельних та укладання робочих навчальних програм, організація інноваційної освітньої діяльності, вибір методів і форм освітнього процесу, внутрішня система забезпечення якості освіти. Спікер – Вікторія Стойкова, кандидат педагогічних наук, заступник директора з науково-педагогічної роботи МОІППО.
Ведення ділової документації. Накази. Протоколи. Положення. Звернення. Клопотання. Спікер – Анастасія Кузнєцова, старший викладач кафедри теорії й методики мовно-літературної на художньо-естетичної освіти МОІППО.
Освітні цикли. Структура освітнього процесу. Розподіл навчального навантаження. Річний план роботи. Організація роботи педагогічної ради як колективного органу управління освітою. Спікер – Лілія Козирєва, завідувач навчально-методичної лабораторії управління розвитком регіональної освіти МОІППО.
Круглий стіл «Реалізація інноваційного освітнього проєкту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» (7 клас)
17 вересня 2024 року навчально-методичною лабораторією управління розвитком регіональної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти спільно з педагогічними колективами пілотних закладів освіти Миколаївської області проведено круглий стіл «Реалізація інноваційного освітнього проєкту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти» (7 клас)
Шуляр Василь Іванович, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор МОІППО, заслужений учитель України, привітав учасників та акцентував увагу на важливих питаннях організації освітнього процесу в 2024–2025 навчальному році.
Стойкова Вікторія Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти, заступник директора з науково-педагогічної роботи МОІППО, наголосила на важливості обміну досвідом роботи між педагогами, які впроваджують НУШ в умовах невизначеності.
У межах заходу репрезентовано досвід педагогів шкіл, які пілотують проєкт у 7 класі: Вознесенського ліцею № 8 Вознесенської міської ради (Кушнір Тетяна Анатоліївна – директор, Шугаєва Тетяна Олегівна, Лісоченко Ірина Вікторівна, Бусаргін Микола Сергійович, Гура Ліна Миколаївна, Стефаник Алла Миколаївна), Миколаївського ліцею № 22 Миколаївської міської ради (Богун Петро Михайлович – директор, Первова Марина Марківна, Ольшицька Юлія Михайлівна, Бессонова Ніна Володимирівна), Новобузького ліцею № 1 Новобузької міської ради (Трофіменко Алла Вікторівна – директор, Бурдейна Світлана Василівна, Гаркуша Зоя Миколаївна, Аненко Алла Володимирівна, Вертейко Ірина Вікторівна), Первомайського ліцею «Лідер» Первомайської міської ради (Качура Наталія Станіславівна – директор, Александрова Юлія Миколаївна, Костецька Тетяна Олександрівна, Кульчицький Олексій Іванович, Хіщенко Віра Григорівна, Хижняк Марія Петрівна).
Під час майстер-класів учасники демонстрували форми роботи, які застосовують на навчальних заняттях, цифрові інструменти та сервіси, що дозволяють диференціювати завдання; ділилися власними методичними напрацюваннями; долучилися до активностей щодо формування ключових компетентностей.
Також обговорювалися проблеми, що долають педагогічні колективи на шляху до впровадження ідей НУШ.
Захід отримав позитивні відгуки.
13 вересня 2024 року навчально-методичною лабораторією управління розвитком регіональної освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено семінар-тренінг для фахівців навчально-методичних, методичних, науково-методичних установ, центрів професійного розвитку педагогічних працівників, відповідальних за методичну роботу в закладах освіти.
З вітальним словом до учасників звернувся Шуляр Василь Іванович, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри теорії й методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, директор МОІППО, заслужений учитель України. Василь Іванович акцентував увагу на важливих питаннях організації освітнього процесу в 2024–2025 навчальному році.
Стойкова Вікторія Володимирівна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки, психології та менеджменту освіти, заступник директора з науково-педагогічної роботи МОІППО, під час виступу на тему «Професійний розвиток педагогів у воєнний і повоєнний періоди: побудова інституційної системи» ознайомила з методами корпоративного навчання. Вікторія Володимирівна розкрила суть систем корпоративного навчання в установі, охарактеризувала важливі елементи, які варто враховувати в побудови моделі навчання педагогів, запропонувала моделі.
На тренінгу «Менторинг, коучинг, наставництво – інтерактивні методи внутрішнього розвитку персоналу», що провели Горностай Лариса Володимирівна, директор центру професійного розвитку педагогічних працівників Снігурівської міської ради, Лопатньова Ірина Анатоліївна, учитель математики Снігурівської гімназії № 3 Снігурівської міської ради, складали характеристику понять: «менторство», «коучинг», «наставництво», віднаходили їх елементи в запропонованих медіатекстах, застосовували набуті знання у вирішенні педагогічних кейсів.
Рябикіна Анастасія Василівна, учитель української мови і літератури Первомайського ліцею «Лідер» Первомайської міської ради, у ході тренінгу «Секондмент – навчальні відрядження – сучасний інструмент професійного навчання» занурила педагогів у процедуру організації навчальних відряджень: створювали положення про секондмент, визначали переваги та виклики, які виникають в організації навчальних відряджень.
Учасники сформували «ідеальну» модель сучасного педагога.
Захід отримав позитивні відгуки.
17 вересня 2024 року о 10.00 відбудеться засідання круглого столу в межах реалізації інноваційного освітнього проєкту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти».
Мета – презентація пілотних ЗЗСО – учасників інноваційного освітнього проєкту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення для закладів загальної середньої освіти в умовах реалізації Державного стандарту базової середньої освіти», проведення майстер-класів для педагогів-практиків, розгляд проблемних питань, пов’язаних з реалізацією проєкту, впровадженням НУШ у 7–8 класах, застосуванням нових нормативних документів у сфері освіти.
Захід проходитиме в змішаному форматі: очно – для шкіл-пілотників, у режимі зум-конференції – для інших учасників.
Покликання надсилатимуться на електронні скриньки.
Реєстрація для участі в зум-конференції https://forms.gle/tWcSPCQJyuwMoUMR7
Запрошуємо всіх, кому цікавий досвід пілотних закладів освіти!
13 вересня 2024 року навчально-методична лабораторія управління розвитком регіональної освіти проводитиме семінар-тренінг "Професійний розвиток педагогів у воєнний та повоєнний періоди". Під час семінару-тренінгу відбудеться обговорення інноваційних моделей та форм корпоративного навчання, проведення тренінгів з оволодіння методами корпоративного навчання.
Формат роботи - очна.
Початок роботи - 10.00.
Адреса: м. Миколаїв, вул. Адміральська, 4-а
Запрошуємо до участі осіб, які відповідають за методичну роботу в закладах освіти. Зареєструватися можна за покликанням: https://forms.gle/ZtjsMMpbicjzivMR8
Форма для реєстрації відкрита
Як використовувати оновлену Типову освітню програму для 5-9 класів
Відповідаємо на запитання щодо оновленої Типової освітньої програми для 5–9 класів (НУШ)
На сайті опубліковані матеріали методичних семінарів щодо впровадження нетипових освітніх програм
Освіта.ua пропонує усім охочим пройти онлайн сертифікаційні тести, які були запропоновані вчителям української мови та літератури, математики та початкових класів, які взяли участь у першому етапі педагогічної сертифікації 2024 (https://osvita.ua/school/teacher-certification/).
Тести для вчителів української філології та початкових класів містять по 90 завдань, тест для вчителів математики містить 75 завдань. На виконання всього тесту відводиться 180 хвилин. Пройти тести тут