Перезавантаження освіти територіальної громади
У рамках співпраці Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти з територіальними громадами у створенні інноваційного освітнього середовища громади 20 травня 2025 року відбулася друга робоча зустріч працівників МОІППО «Перезавантаження освіти територіальної громади». У заході взяли участь: Стойкова Вікторія Володимирівна, Козирєва Лілія Леонідівна, Гіль Світлана Валентинівна, Крутієнко Світлана Анатоліївна, начальник управління освіти м. Південноукраїнськ Сінчук Юрій Михайлович, заступник начальника управління з навчально-наукової діяльності Пузир Олегом Михайлович, директор ліцею № 2 Супряга Тетяна Олександрівна.
Юрій Михайлович представив перспективний план трансформації та формування ефективної мережі закладів загальної середньої освіти Південноукраїнської міської територіальної громади на період 2023-2027 рр. та повідомив про конкретні кроки, спрямовані на формування академічного ліцею на базі Південноукраїнського ліцею № 2, зацікавив проєктом реорганізації закладів освіти громади.
Зустріч проходила у формі конструктивного діалогу.
У ході зустрічі обговорювали питання та надавали рекомендації щодо:
впровадження інтегрованих навчальних курсів;
феноменологічний підхід до вивчення дисциплін шляхом реалізації наскрізних навчальних та стартап проєктів;
перспектив упровадження інноваційних освітніх проєктів у початковій та базовій школах;
кадрове забезпечення закладів освіти в перспективі реорганізації освітньої мережі громади;
дорожня карта професійного розвитку педагогічних працівників закладів освіти громади, зокрема сприяння розвитку навичок володіння педагогічними працівниками англійською мовою;
розробка цільової програми розбудови безпекового середовища ліцею;
система заходів перебудови освітнього середовища ліцею;
ініціювання співпраці між академічним ліцеєм та Південоукраїнським професійним коледжем;
уведення в дію осередку Захисту України;
передбачення нормативної та організаційної можливості для майбутніх учнів академічного ліцею (за потреби) зміни профіля навчання під час адаптаційного періоду (вивчення досвіду роботи академічних ліцеїв інших регіонів);
дорожньої карти професійного розвитку педагогів ліцею;
використання додаткових годин навчального плану на проєктну діяльність.
Під час спілкування Стойкова Вікторія Володимирівна ознайомила присутніх із інноваційним освітнім проєктом «Освіта. Діти. Майбутнє», охарактеризувала його унікальність, особливості побудови уроків, процесу навчання дітей. Козирєва Лілія Леонідівна звернула увагу на особливу роль психологічної служби, яка допомагає виявити інтереси, здібності, цінності та індивідуальні особливості кожного учня через діагностику, анкетування, консультації та бесіди. Це дозволяє рекомендувати профіль, який найбільше відповідає особистісним і професійним орієнтаціям учня, знижуючи ризик помилкового вибору та сприяючи майбутньому успішному професійному самовизначенню.
За результатами зустрічі зроблено висновки про системну роботу начальника відділу освіти і його заступника з учасниками освітнього процесу і депутатським корпусом.